Prislista

Hyra för lokal: Festsal, servering, kök.  (all inclusive)

  • 40€/h sommartid
  • 1 dag sommartid 200€ – Vintertid 300€
  • 2 dagar sommartid 300€ - Vinter tid 400€
  • 3 dagar sommartid 400€ - Vintertid 500€
  • 4 dagar sommartid 500€ – Vintertid 600€
  • En vecka 700€ - Vintertid 800€

    Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang.
    (mer info under bra att veta eller ta kontakt)

     

Hyra för Paviljong (endast sommar): 150€ + wc avgift till Rejpelt hembygdsförening. Reserverad två dagar före och en dag efter tillställning . Inventarier ingår INTE. Kan hyras, men skall transporteras från uf lokalen i centrum. OBS>Finns ej vatten i paviljongen

Hyra för endast servering och kök i lokal (all inclusive)

  • 20€/h
  • 1 dag 80€
  • 2 dagar 150€ 
  • 3 dagar 180€ 
  • 4 dagar 200€ 

Vintertid tillkommer värmekostnader för utrymmet 20€

Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang. (mer info under bra att veta eller ta kontakt) 
 

Hyra för endast kök: 70€/dag (serveringskuvert ingår ej)

Utrymmen är grundstädade. Arrangören står själv för städning efter evenemang. (mer info under bra att veta eller ta kontakt)
 

Övriga tjänster:

Föreningen sköter om kaffe serveringen i lokalen

  • Kaffeservering vid tillställning: 100€ (arrangören köper hem råvaror själv)
  • Pris per person: Kaffe/te/saft  med, Småbröd 3,00€ eller Bulle 4,00€ eller Tårta 6,00€ eller smörgås från 5,50€ Arrangören bekräftar antal senast 4 dagar före. Föreningen köper råvaror och fakturerar enligt bekräftat antal.

 

Inventarier som kan hyras: 

BORD/STOLAR 

  • Plaststol 2,00€/st (grå plaststol med metallstomme samt radfäste)
  • Bord, långa 6,00€/st (Längd: 250cm och 300cm Bredd: 75 cm, med vikben)

SERVERING/KÖK-UTRUSTNING

  • Serverings Kuvert 4,00€/st (fat, djuptallrik, dessertskål, glas, vinglas, kaffekopp + fat, assiett + bestick)
     
  • Vinglas 0,40€/st
  • Champagneglas 0,40€/st
  • Glas 0,30€/st
  • Bestick 0,15€/st (knivar, gafflar, skedar) 
  • Fat, djupfat 0,50€/st
  • Dessertskål 0,30€/st 
  • Kaffeservis 0,60€/st (Kopp,fat,asiett,sked) 
  • Karaff 0,50€/st (Glasflaska med kork) 

     
  • Kaffebryggare 8,00€ (5l porslinsbehållare med värmeplatta. Tillkommer extra kostnad för filter)
  • Kaffepanna 2,00€/st
  • Termos 2,00€/st 
  • GN-kärl rostfritt 0,80€/st (1/1) 
  • Värmebad 8,00€/st (Bordsmodell med värmeplatta eller brännpasta) 
  • Buffévagn varm 2x3 + kall 2x3 15€/st (vagn på hjul) 
  • Grill i rostfritt med gas 50,00€ , utan gas 25,00€
  • Kylskåp 15,00€ (185x60cm)
     

LJUS/LJUD

  • Strålkastare 3,00€/st
  • Rökmaskin 20,00€ (medföljer rökvätska)

ÖVRIGT

  • Tält 5×8 meter 50,00€/st (höjd: 278cm, material: PE vattentät) medföljer vikter.
  • Pop up tält 3x3 meter 15€ 
  • Bardiskar 20€/st (Längd: 250cm)
  • Staket i trä 5€/st (Längd: ? Höjd: ?)  
  • Teaterkläder och kostymer och rekvisita från 0,50€

BRA ATT VETA:

  • Ett avtal/hyreskontrakt enligt överenskommelse skall skrivas under av bägge parterna.
  • Vintertid inkluderar värmen i utrymmet på tillställningsdagen.
  • Tilläggsvärme 50€/ dag (hela lokalen) 
  • Lokalens utrymmen är grundstädade. Städredskap ingår. 
  • Lokalens servering är färdig möblerad för 100 pers. Finns stationär ljudanläggning till förfogande i utrymmet.
  • Kostnadsfri tillgång till wifi i lokalen. 
  • Nyrenoverade herr och dam wc  samt inva wc med skötrum.
  • Städning efter 250€ (Föreningen städar efter stora evenemang som bröllop,kallas).
  • Transportkostnad 0,50€/km.
  • Lokalens stationära ljudanläggning i salen ingår inte i lokalhyran. 250€ Kan hyras för tillställning i lokal. (kräver kunnig person som ansvara över systemet)

Arrangören står själv för utsmyckning och tillställning av utrymmen samt städning efter (diskar, skräpkorgar töms, sopar)


Vid fest tillställningar ansöker arrangören själv om tillåtelse av polismyndigheten och räddningsverket om så behövs. Lokalen är godkänd av Österbottens räddningsverk.


El, vatten och avfallshantering samt inventarier som bord, stolar, kärl  ingår i lokalhyran = (all inclusive).


Vid eventuella skador skall hyresgästen ersätta dessa. Ersättning för skador bestäms av föreningens styrelse.


Kaffe/te, saft och andra råvaror ingår inte i lokal hyran.


Servetter/dukar eller engångsprodukter ingår ej i utrymmes hyran (undantag för små grupper upp till 30 Pers.).

Vörå Ungdomsförening - Bergbyvägen 15 - info@vorauf.fi - 050 57 211 14